۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶

مردم ولایتمدار قرچک از دو شهید گمنام دفاع مقدس استقبال کردند

مردم ولایتمدار قرچک از دو شهید گمنام دفاع مقدس استقبال کردند

قرچک - خبرگزاری مهر: آیین استقبال از دو شهید گمنام دفاع مقدس پیش از ظهر امروز با حضور مردم ولایتمدار و شهید پرور قرچک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز پنجشنبه مراسم استقبال از پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس با حضور مدیران و مسئولان اجرایی، روحانیون، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایتمدار قرچک برگزار شد.

مسئولان و مردم شهید پرور قرچک از ساعات ابتدایی صبح امروز با تجمع در مقابل پلیس راه این شهرستان و با در دست داشتن تصاویری از شهدای جنگ تحمیلی، بار دیگر عشق و دلدادگی خود به فرهنگ شهید و شهادت را به نمایش گذاشتند.

این دو شهید گمنام که یکی 27 ساله  و در عملیات خیبر و دیگری 19 ساله  و در تک دشمن در منطقه مهران به شهادت رسیدند، پس از برگزاری آیین استقبال مردم قرچک، به منظور خاکسپاری به منطقه جوادآباد ورامین منتقل خواهند شد.

آزمان کادری در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بار دیگر عطر شهید و شهادت در فضای شهرستان قرچک طنین انداز شد و مردم ولایتمدار این خطه از حضور این دو شهید گمنام در شهرشان خرسند هستند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک افزود: امروز بارگاه ملکوتی شهدای گمنام در قرچک به یک قطب فرهنگی و معنوی در این شهرستان بدل شده به طوری که بسیاری از برنامه ها و تجمعات دینی و فرهنگی در این مکان برگزار می شود و جوانان و نوجوانان زیادی در این مکان حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دفاع مقدس پس از برگزاری آیین استقبال در شهرستان قرچک، به جوادآباد ورامین انتقال خواهند یافت و پس از برگزاری مراسم وداع مردم ورامین با این دو ستاره درخشان، مراسم خاکسپاری شان فردا صبح برگزار می شود.

کادری اضافه کرد: حضور شهدا در سطح شهرهای کشور در مقاطع مختلف این نکته را به همه ملت ایران یادآور می شود که برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی، خون مطهر بیش از دویست هزار شهید بر زمین ریخته شده به همین خاطر باید با تمام توان از ارزش های شهدا پاسداری کرد.

این مسئول عنوان کرد: دشمن به خوبی می داند تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در میان ملت و مسئولان ایران ساری و جاری باشد، نمی تواند به اهداف پلید خود برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی برسد به همین خاطر تمام توان و امکانات خود را برای کم رنگ کردن این فرهنگ بسیج کرده است.

وی گفت: شهدای گمنام از مظلومیت بیشتری نسبت به شهدای دیگر برخوردار هستند زیرا ناشناخته مانده و والدین آنان هیچگاه پیکر مطهر فرزندانشان را در آغوش نگرفته اند به همین خاطر ملت ایران انس وصف ناشدنی با شهدای گمنام داشته و همه پدران و مادران شهدا، این عزیزان را مانند فرزندان خود می دانند.

گفتنی است مراسم وداع با دو شهید گمنام دفاع مقدس، امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم جوادآباد برگزار و آیین تشییع و خاکسپاری این دو ستاره درخشان نیز روز جمعه و همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار خواهد شد.

کد خبر 2354465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha